Ismersz egy jó takarítónőt?
– Biztos te is hallottad már a kérdést. Így megy ez ugyanis manapság, 2016-ban, a digitális forradalom közepén Magyarországon. Ezen változtatna a Helpy, a magyar startup, ami 150 ezer eurós, azaz több mint 50 millió forintos befektetést kapott márciusban.
Mi a Helpy?
Ha új helyre költöztél, nincs az ismeretségi körödben megbízható takarító, akire rábíznád az otthonod vagy csak egyszerűen nincs időd vagy kedved keresgélni az interneten vagy a telefonkönyvben, akkor bepötyögöd a böngészőbe, hogy Helpy.hu.
(Egyébként is, akiben szívesen megbízol, otthagyod az otthonodban 8 órára, ráadásul tudod róla, hogy igényesen dolgozik, na, azt nem a neten keresgélve fogod megtalálni...)
Szóval, miután beütötted, hogy Helpy, az oldalon könnyedén le tudod adni a rendelésedet. Ötféle alapcsomagból tudsz választani, például a lakásméretnek megfelelően, majd választhatsz hozzá extrákat is (ablaktisztítás, sütő, hűtő tisztítás, mosás, vasalás, stb...). Ezután az időpont kiválasztása (lehet rendszeresen, heti, kétheti, havi takarítást is kérni) és a részletek megadása van hátra, az egész mindössze 2-3 percet vesz igénybe.
Innentől kezdve minden úgy működik, mint például az Ubernél, a rendszer emlékeztetőt küld a takarítás előtti nap, majd a takarítást követő napon egy visszajelzést kérő e-mailt kapsz.
És ez talán a legfontosabb elem a rendszerben. A Helpy-nél ugyanis ügyelnek arra, hogy a visszajelzések alapján csak megbízható takarítókat küldjenek, illetve javítsanak a hiányosságokon, ha kell.
Ki használja?
Jelenleg a vásárlóink nagy része a 30-45 éves hölgyek köréből áll, hiszen leginkább az ő feladatuk a háztartás rendben tartása
és ők igénylik a leginkább a segítséget. Célunk az hogy mindenkihez eljusson a szolgáltatásunk legyen szó férfiról vagy nőről, idősről vagy fiatalról” – mondja Patrícia arról, hogy kinek is van ma szüksége egy ilyen felületre.
Az oldalon egyébként lehet jelentkezni takarítónak is a Helpy-hez. Azt ígérik, hogy rendszeres bevételed lesz majd, hiszen rendszeres munkalehetőséget biztosítanak neked (ha megbízható és alapos vagy, persze). Ami pedig még vonzóbb lehet: a Helpy-nél megvan arra a lehetőség, hogy a takarítók lakhelyét és a takarítandó helyszíneket figyelembe véve a legközelebbi munkát ajánlják ki. Így nem nyúlik a 8 órás munkaidő 12-re az utazással.
Német minta
Az alapítók számára rendszeresen felmerülő probléma volt, hogy nem találnak megbízható takarítót. Aki ugyanis megfelelő munkát végez, szinte elérhetetlen, mert minden nap házról házra jár, ajánlás hiányában pedig lehetetlen megbízható takarítót találni. A probléma adott volt, ezért elkezdték keresni, hogy külföldön hogyan orvosolják.
Ekkor találtunk rá a Németországban működő Helpling cégre, akik pontosan ezt a hiányt igyekeznek pótolni"
- meséli Krcsma Patrícia, a Helpy PR-osa.
Rövid piacfelmérés után pedig arra jutottak, hogy erre Magyarországon is lenne igény, ezért megalapították a Helpyt.
A Drukkából külföldre?
A négyfős csapat vezetője Csillik Timur, aki Angliában az Oxford Brookes Egyetemen nemzetközi kereskedelmet tanult. Korábban a Nimbus Market nevű startupot is vezette, így nincs híján tapasztalatnak. A Helpy kapcsán akkora elánnal dobta bele magát a munkába, hogy az ötlet és a lelkesedés hamar meghozta a gyümölcsét a befektetők terén, ennek is köszönhető a mostani, 150 ezer eurós tőkeinjekció. A marketing és sales feladatokat korábban Krcsma Patrícia látta el, ezért most Udvardy Szabolcs a felelős, Patrícia pedig a közösségi média és a szóvivői feladatokat látja el. Az ügyfélkapcsolati és operatív vezetési feladatokat Bacsányi Ádám végzi, de az elmúlt hónapok alapján nagyon úgy néz ki, hogy még több új ember után kell nézniük.
A csapat a Drukka nevű startup-inkubátorból indult, ők segítettek nekik a kezdeti nehézségek áthidalásában. Infrastruktúrát, pénzt, szakmai támogatást sem sajnáltak a fiatalos csapattól, az alapítók feladata pedig csak annyi volt, hogy az üzleti tervben meghatározott időn belül szerezzenek tőke befektetést, hogy önálló útra indulhasson a Helpy. Mivel ez sikerült, a befektetést az operatív és marketing költségekre fordítják majd.
Nemrég indítottuk el a szolgáltatást Győrben és Szegeden is, ősszel pedig további Magyarországi nagyvárosokba is szeretnénk terjeszkedni"
– mesélt a célokról Patrícia.
A közelebbi célok közé tartozik az amúgy is pofás weboldal átalakítása, ahogy ők mondják, sok időt és energiát fektetnek abba, hogy még egyszerűbb és élvezetesebb legyen a rendelés folyamata. Figyelték a felhasználók viselkedését az oldalon, és a tanulságok alapján összeállítanak egy olyan oldalt, ahol a megrendelők is személyes profillal rendelkeznek majd, és saját maguk tudják nyomon követni a leadott és a korábbi rendeléseket is.
És ami még várat magára (de nem marad el): egy iOS és egy Androidos Helpy-alkalmazás, de a csapat nagyon eltökélt amellett, hogy 2017 elején megcélozzák a szomszédos országokat, hogy nemzetközi céggé váljanak. Igaz, ehhez alighanem új befektetési körökre lesz szükségük.
Ha örülsz a sikerüknek, oszd meg a cikket!
|